Pět nejčastějších chyb při tvorbě webu

Rozhodli jste se, že vaše podnikání doslova potřebuje web? Máte pocit, že se bez něj v dnešní době neobejdete? Pak se vyvarujte těmto pěti nejčastějším chybám, poučte se z nich a budete zase o krok napřed.

NA PRVNÍ POHLED NENÍ JASNÉ, CO DĚLÁTE A ČÍM SE ZABÝVÁTE

Pět sekund. Tolik času by mělo stačit zákazníkovi, aby z vašeho webu získal ty nejzákladnější informace. Především kdo jste, co děláte, jak můžete zákazníkovi pomoci a co má zákazník udělat dál. Pokud po pěti vteřinách zákazník nezná odpovědi na tyto otázky, pak váš web nefunguje správně. 

Aby byl web správně strukturovaný, musíte sami vědět, jaký je cíl vaší webové stránky a co od ní očekáváte. Jedná se o prodejní web nebo pouze informativní? Tohle si co nejdříve ujasněte.

K ORIENTACI NA STRÁNCE NEPOMŮŽE ANI KOMPAS

Můžete mít sebehezčí web, ale pokud bude nepřehledný a nesrozumitelný, tak vám ve vašem podnikání mnoho úspěchů nepřinese. Zákazník nechce zdlouhavě přemýšlet, na co kliknout. Zamyslete se nad tím, jaké prvky jsou na vašem webu ty nejdůležitější a ty zvýrazněte. Musí být vidět. Důležitou otázkou je také to, jaká je cesta vašeho zákazníka? Odkud na váš web přišel? Na co klikne v dalším kroku? To vše vám může pomoci při vytváření struktury, abyste dosáhli toho, že se zákazník na vašem webu snadno zorientuje a rád se vrátí.

WEB NENÍ PŘIZPŮSOBEN PRO VAŠEHO IDEÁLNÍHO ZÁKAZNÍKA

Uvědomte si, že web netvoříte pro sebe, ale pro vašeho ideálního zákazníka. Víte, kdo to je? Jaké problémy řeší a jak mu můžete pomoci? Jakým způsobem přemýšlí? Tohle vše se musí na vaší stránce odrazit. 

Také si uvědomte, že pokud je vaším cílem prodej, většina lidí nenakoupí hned při první návštěvě. Lidé nejčastěji pomalu a racionálně uvažují nad tím, co si koupí. Dobré je tedy zapracovat například na blogu, sociálních sítích a dalších nástrojích, které vám pomohou vytvořit si se zákazníkem vztah. Navíc tím zvyšujete svůj organický dosah. Ten je vyjádřen počtem lidí, kterým se zobrazil jakýkoli neplacený příspěvek vaší stránky. Buďte originální, odlište se, ale zároveň mějte stále na paměti, kdo je váš ideální zákazník.

DESIGN JAKO Z DEVADESÁTEK

Web je vaše prodejna. Záleží na tom, aby se zákazník při jeho návštěvě cítil příjemně a spokojeně. Svěží a moderní design hraje stejnou roli jako struktura a funkčnost. Zákazníkovi by se mělo líbit, co vidí. Je to stejné, jako když si jdete něco koupit do kamenné prodejny. Rozhodně se budete cítit lépe v prostředí čistém a upraveném, než v prostředí přecpaném a kýčovitém.

HEZKÝ, ALE NEFUNKČNÍ

Představte si, že je před vámi krásný a vyšperkovaný web. Aspoň co se týče vizuální stránky. Je to ale jako jablko s červíkem. Na první pohled je všechno v pořádku, když se však zakousnete, čeká vás nepříjemné překvapení. Web je pomalý a na načtení čekáte sto let. Text je tak špatně strukturovaný, že se v něm ztrácíte, a navíc se hemží překlepy. Jakmile web otevřete na jiném zařízení než je PC, tak se jeho struktura rozbije a je nepřehledný. Při tvorbě webu myslete na vše, co by mohlo zážitek z vašich stránek znepříjemnit a dopřejte svým zákazníkům jablko bez červíků.

Rozhodli jste se, že vaše podnikání doslova potřebuje web? Máte pocit, že se bez něj v dnešní době neobejdete? Pak se vyvarujte těmto pěti nejčastějším chybám, poučte se z nich a budete zase o krok napřed.

NA PRVNÍ POHLED NENÍ JASNÉ, CO DĚLÁTE A ČÍM SE ZABÝVÁTE

Pět sekund. Tolik času by mělo stačit zákazníkovi, aby z vašeho webu získal ty nejzákladnější informace. Především kdo jste, co děláte, jak můžete zákazníkovi pomoci a co má zákazník udělat dál. Pokud po pěti vteřinách zákazník nezná odpovědi na tyto otázky, pak váš web nefunguje správně. 

Aby byl web správně strukturovaný, musíte sami vědět, jaký je cíl vaší webové stránky a co od ní očekáváte. Jedná se o prodejní web nebo pouze informativní? Tohle si co nejdříve ujasněte.

K ORIENTACI NA STRÁNCE NEPOMŮŽE ANI KOMPAS

Můžete mít sebehezčí web, ale pokud bude nepřehledný a nesrozumitelný, tak vám ve vašem podnikání mnoho úspěchů nepřinese. Zákazník nechce zdlouhavě přemýšlet, na co kliknout. Zamyslete se nad tím, jaké prvky jsou na vašem webu ty nejdůležitější a ty zvýrazněte. Musí být vidět. Důležitou otázkou je také to, jaká je cesta vašeho zákazníka? Odkud na váš web přišel? Na co klikne v dalším kroku? To vše vám může pomoci při vytváření struktury, abyste dosáhli toho, že se zákazník na vašem webu snadno zorientuje a rád se vrátí.

WEB NENÍ PŘIZPŮSOBEN PRO VAŠEHO IDEÁLNÍHO ZÁKAZNÍKA

Uvědomte si, že web netvoříte pro sebe, ale pro vašeho ideálního zákazníka. Víte, kdo to je? Jaké problémy řeší a jak mu můžete pomoci? Jakým způsobem přemýšlí? Tohle vše se musí na vaší stránce odrazit. 

Také si uvědomte, že pokud je vaším cílem prodej, většina lidí nenakoupí hned při první návštěvě. Lidé nejčastěji pomalu a racionálně uvažují nad tím, co si koupí. Dobré je tedy zapracovat například na blogu, sociálních sítích a dalších nástrojích, které vám pomohou vytvořit si se zákazníkem vztah. Navíc tím zvyšujete svůj organický dosah. Ten je vyjádřen počtem lidí, kterým se zobrazil jakýkoli neplacený příspěvek vaší stránky. Buďte originální, odlište se, ale zároveň mějte stále na paměti, kdo je váš ideální zákazník.

DESIGN JAKO Z DEVADESÁTEK

Web je vaše prodejna. Záleží na tom, aby se zákazník při jeho návštěvě cítil příjemně a spokojeně. Svěží a moderní design hraje stejnou roli jako struktura a funkčnost. Zákazníkovi by se mělo líbit, co vidí. Je to stejné, jako když si jdete něco koupit do kamenné prodejny. Rozhodně se budete cítit lépe v prostředí čistém a upraveném, než v prostředí přecpaném a kýčovitém.

HEZKÝ, ALE NEFUNKČNÍ

Představte si, že je před vámi krásný a vyšperkovaný web. Aspoň co se týče vizuální stránky. Je to ale jako jablko s červíkem. Na první pohled je všechno v pořádku, když se však zakousnete, čeká vás nepříjemné překvapení. Web je pomalý a na načtení čekáte sto let. Text je tak špatně strukturovaný, že se v něm ztrácíte, a navíc se hemží překlepy. Jakmile web otevřete na jiném zařízení než je PC, tak se jeho struktura rozbije a je nepřehledný. Při tvorbě webu myslete na vše, co by mohlo zážitek z vašich stránek znepříjemnit a dopřejte svým zákazníkům jablko bez červíků.